Portal podróżniczy etraveler.pl

gwarancja udanych wakacji
Accredited Agent

Indie samolotem

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2011 r.
Indie samolotem

Indie to kraj ogromnych odległości. W tym banalnym stwierdzeniu nie ma żadnej przesady. Czasem potrzeba kilku dni spędzonych w pociągu, by dotrzeć do wybranego miejsca, np. jazda z Delhi do Trivandurum pociągiem zajmuje 4 dni, lot – tylko 3 godziny. Jeśli ktoś ma niewiele czasu samolot będzie zatem najlepszym rozwiązaniem. Tym bardziej, że sieć krajowych połączeń jest bardzo dobrze rozwinięta, przewoźnicy mocno ze sobą konkurują, a więc ceny biletów nie są wygórowane (choć nie zawsze tak było. Jeszcze kilka lat temu cudzoziemców obowiązywały specjalne opłaty uiszczane w dolarach). W Indiach funkcjonuje także sporo tanich linii lotniczych takich jak Air Deccan Spice Jet czy Go Air.


Można wybierać spośród następujących linii:

  • Jet Airways
  • Kingfisher Airlines
  • Paramount Airways
  • Indian Airways

    Tanie linie lotnicze:

  • Go Air
  • Air Deccan
  • IndiGo
  • JetLite (linie powstałe z fuzji Air Sahara i Jet Airways)
  • Air India




Pociągi w Indiach

Klasa pociąguCzego się spodziewać
Pierwsza klasa AC (1- first A-C)

Najlepsza pod względem standardu klasa pociągów, i najdroższa rzecz jasna. Kabiny są zamykane, klimatyzowane, dwu- lub czteroosobowe, w środku bardzo czysto i schludnie, toalety w stylu europejskim. Jedynym mankamentem jest brak możliwości przemieszczania się między wagonami, co izoluje od reszty towarzystwa, w tym sprzedawców wszelkiej maści, którzy do pierwszej klasy nie zaglądają, bo mają kategoryczny zakaz.

Druga klasa AC (AC 2)

Klimatyzowane wagony, przedziały bez zamknięcia, 4-osobowe. Łóżka rozkładane na noc, dostępne koce, prześcieradła, poduszki.

Trzecia klasa (AC 3)

Klimatyzowane wagony z miejscami siedzącymi w dzień, a rozkładanymi na noc, dość czyste, porównując je z niższymi klasami pociągów. W przedziale znajdują się po trzy koje naprzeciwko siebie. Za dodatkową opłatą można zamówić koce, prześcieradła i poduszki.

Pierwsza klasa – miejsca siedzące (AC CC)

W wagonie dostępne są tylko miejsca siedzące, co jest dobrym rozwiązaniem na krótki, kilkugodzinne trasy. Wagony klimatyzowane.

Sleeper Class (SC)

Chyba najpopularniejsza wśród niskobudżetowych podróżników klasa pociągów. Nie ma klimatyzacji, ale są wydajne wentylatory, nie ma zamykanych przedziałów, są za to po 3 koje w przedziale i 2 lub 3 wzdłuż ściany, co sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości. Czystość jest, ale tylko na początku trasy, kiedy pociąg rusza. Wraz ze wzrostem kilometrażu, rośnie góra śmieci na podłodze. Kusząca jest niska cena biletów, nie trzeba też dbać o prowiant. Zaopatrzeniem podróżnych zajmują się dziesiątki sprzedawców, którzy co rusz przemykają przez wagony. Sleeper Class gwarantuje dużo nowych znajomości i mocnych wrażeń.

Second Class (S.C.)

Klasa dla prawdziwych twardzieli, którym nie przeszkadzają dzikie tłumy walczące o każdy skrawek przestrzeni. Nie ma miejscówek, nie trzeba wcześniej rezerwować biletów, panuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Podróż tą klasą nie należy do najłatwiejszych nie tylko z racji tłoku, ale też osób podróżujących. To często najuboższe warstwy społeczeństwa, reakcje na "bladą twarz" bywają różne, na pewno ciężko opędzić się od ciekawskiego towarzystwa. Bilety są śmiesznie tanie, co nie zmienia faktu, że niewiele osób je kupuje.

Przykładowe ceny na wybrane połączenia kolejowe:

AC 1 – pierwsza klasa, AC 2 – druga klasa, AC 3 – trzeci klasa
SL – Sleeper Class, AC Chair – pierwsza klasa, miejsca siedzące
SC – druga klasa

Delh – Agra: Taj Express, 4,7/16,7 PLN (76/266 INR), SL/CC, czas trwania podróży – 3 h.

Delhi – Chennai: Chennai Rajdhani, (2120/2765/4625 INR), AC 3/AC 2/AC 1, czas trwania podróży –
28 h.

Delhi – Varanasi: Shivganga Express (311/820/1114 INR), SL/AC 3/AC 2.

Kalkuta – Bombaj: Mumbai Mail, (490/1399/1918 INR), SL/AC 3/AC 2, czas trwania podróży – 33 h.

Ahmedabad – Udajpur: Ahmedabad Udaipur Express, (154/548 INR), SL/AC 2, czas trwania podróży – 8,5 h.

Kalkuta – Varanasi: Amritsar Mail, (293/796/1092 INR), SL/AC 3/AC 2, czas trwania podróży – 15 h.

Dżajpur – Bikaner: Intercity Express, (111/406 INR), SC/AC Chair.

Dżajpur – Jaisalmer: Delhi Express, (143/256/690/946 INR), SC/SL/AC 3/AC 2, czas trwania podróży – 13 h.

Indie autobusem

Indie autobusem

Lokalne autobusy – kursują na krótkich dystansach, zazwyczaj z jednej miejscowości do drugiej, położonej nieopodal. Nie znaczy to wcale, że taka podróż trwa krótko. Stan techniczny pojazdów nie pozwala im rozwinąć oszałamiającej prędkości, nie ma też oficjalnych przystanków, co sprawia, że autobus zatrzymuje się, gdy akurat ktoś pojawi się przy drodze i pomacha do kierowcy. Nad całością, jak we wszystkich indyjskich autobusach czuwa konduktor, który daje sygnał odjazdu, gwiżdżąc albo uderzając w ścianę autobusu.

Międzymiastowe ISBT – rządowe autobusy kursujące na długich dystansach. Ruszają z dworca międzymiastowego, który zwykle jest ulokowany daleko od centrum. Nie zatrzymują się po drodze, zresztą już z dworca ruszają szczelnie wypełnione. Wyjątkiem są postoje, w trakcie których można zjeść posiłek czy napić się herbaty.

Turystyczne – autobusy prywatnych przewoźników o nieco lepszym standardzie niż autobusy międzymiastowe lub lokalne. Można wybierać wśród kilku klas: DELUXE – z klimatyzacją i możliwością zmiany położenia siedzenia, SEMI-DELUXE – bez klimatyzacji, ale za to z ruchomym siedzeniem, NOCNY – dogodna opcja, jeśli podróżujemy na dalekie dystanse.

Infolinia(22) 487 55 85

Pn.-Pt. 8-19;So-Nd. 9-19

Wyszukiwarka lotów

Osoby podróżujące

Osoby podróżujące